
ББР-дегі жеке кәсіпкерге қандай шығындар қажет болатынын еске түсірейік:
- Пайдаға салынатын жеке табыс салығы 10%(шығындарды алып тастағандағы кіріс);
- Декларацияланған кірістен10% МЗЖ (өзіңіз үшін);
- Мәлімделген кірістен-3,5% әлеуметтік аударым (өзіңіз үшін);
- әлеуметтік аударымды алғанда, 2-кі АЕК (өзіңіз үшін әлеуметтік салық);
- 2975 теңге – МӘМСА (өзіңіз үшін).
Жеке кәсіпкер, жұмыскерлер үшін өз қаражаттары есебінен, мыналарды төлеуі керек:
- МЗЖ және ӘА шегергенде, жалақының 3,5%-зы;
- жалақының 2%-зы – МӘМС;
- әлеуметтік аударымды алғанда, 1 АЕК (қызметкерлердің кірісіне салынатын әлеуметтік салық).
Қалған шығындар қызметкерлердің жалақысынан ұсталады (МЗЖ, ЖТС, МӘМСА 1%).
Сонымен қатар, жеке кәсіпкер жеңілдетілген салық жүйесі бойынша ЖТС-ның 3%-ын кірістен төлейді (пайдадан емес). Әлеуметтік салықты қоспағанда, төлемдердің қалған бөлігі өзгеріссіз қалады- жеңілдетілген салық жүйесіндегі жеке кәсіпкер, оны төлемейді.
Жеңілдетілген тәсіл тиімдірек болуы керек сияқты. Алайда, қарапайым шартты мысалды қарастырайық:
Жеке кәсіпкердің ай сайынғы айналымы -2 000 000 теңгені құрайды. Бұл жағдайда сауда үстеме бағасы 8%-ды құрайды.
Жеңілдетілген салық жүйесіндегі жеке кәсіпкер, бұл жағдайда төлейді: 2 000 000 *3% =60 000 теңге ЖТС.
Жалпыға бірдей белгіленген режимдегі жеке кәсіпкер төлейді:
Егер кіріс 2 000 000 теңгені құраса, ал үстеме бағасы -8% болса, өзіндік құны:
2000 000/1,08 =1 851 852 тг.
Салық салынатын пайда:
2 000 000 -1 851 852 =148 148 тг.
Төленетін салық: 148 148 *10%=14 815 тг.
Егер сіз, тауар құнын басқа расталған шығындарды ескермесеңіз,бұл ұсынылады. Кәсіпкерде, мұндай шығындар көп болуы мүмкін, бұл салық салынатын пайда мөлшеріне де әсер етеді.
Осылайша, жалпыға бірдей белгіленген режимнің жеке кәсіпкерлер үшін тиімді емес екендігі туралы, нақты айту мүмкін емес. Әр нақты жағдайда, кірістер мен шығыстарды мұқият талдап, мүмкін, салық режимін өзгерту туралы шешім қабылдау қажет.