Налоговый отчетный период стартовал! Не забудьте сдать 200 и 300 формы до 15 ноября!

Жұмыстан шығу кезіндегі түпкілікті есеп айырысу: төлемге қандай құжат негіз болады?

Жұмыстан шығу кезіндегі түпкілікті есеп айырысу: төлемге қандай құжат негіз болады?

#Полезное #Есеп бөлімі

Опубликовано: 12.08.2025 Количество просмотров 2131

Қызметкер жұмыстан шыққан кезде бухгалтерия қызметкермен толық есеп айырысу үшін бірқатар есептеулер жүргізуі тиіс. Жұмыстан шығу кезіндегі түпкілікті есеп айырысуға істелген күндерге еңбекақы төлеу, пайдаланылмаған еңбек демалысы үшін өтемақы, мүмкін болатын сыйақылар, бонустар және басқа да төлемдер кіреді. Ал бухгалтерияның түпкілікті есеп айырысу жүргізуі үшін қандай құжат негіз бола алады?

ҚР Еңбек кодексіне жүгінейік.

ҚР ЕК 23-бабы 2-тармағының 5) тармақшасына сәйкес, жұмыс беруші қызметкерге еңбекақыны және ҚР заңнамасында, еңбек, ұжымдық шарттарда және жұмыс берушінің актілерінде көзделген өзге де төлемдерді толық әрі уақтылы төлеуге міндетті.

ҚР ЕК 96-бабы 2-тармағына сәйкес, еңбек шарты бұзылған кезде (жұмыстан шығу себебіне қарамастан) қызметкерге жалақымен қатар пайдаланылмаған жыл сайынғы ақы төленетін еңбек демалысы күндері үшін өтемақы төленеді. Бұл төлем қызметкердің орташа жалақысы негізінде есептеледі. Жыл сайынғы ақы төленетін еңбек демалысының ұзақтығы күнтізбелік күндермен есептеледі және еңбек демалысына сәйкес келетін мереке күндері есепке алынбайды. Қызметкер бір жылдан аз уақыт жұмыс істеген жағдайда орташа күндік жалақыны есептеу үшін іс жүзінде істелген уақыт алынады.

ҚР ЕК 113-бабына сәйкес, еңбек шарты тоқтатылған кезде жұмыс беруші қызметкерге тиесілі барлық сомаларды еңбек шарты тоқтатылған күннен бастап 3 жұмыс күнінен кешіктірмей төлеуге міндетті.

Егер жұмыс берушінің кінәсінен жалақы мен еңбек шартын бұзуға байланысты өзге төлемдер кешіктірілсе, жұмыс беруші қарыз соманы және төлем жасалған күнді қоса алғанда, кешіктірілген кезең үшін өсімпұл төлеуге міндетті. Өсімпұл мөлшері ҚР ҰБ базалық мөлшерлемесінің 1,25 есесіне тең.

Осылайша, бухгалтерия еңбек шарты бұзылған күннен бастап 3 жұмыс күні ішінде барлық есеп айырысуды жүргізіп, қызметкермен түпкілікті есеп айырысуға тиіс.

Есеп айырысуды бастауға негіз болатын құжаттар:

  • қызметкердің жұмыстан шығу туралы жазбаша өтініші;
  • жұмыстан шығару туралы бұйрық.

Аталған құжаттарды алғаннан кейін бухгалтерия 3 жұмыс күн ішінде қызметкермен толық есеп айырысуы тиіс.

Егер сізге бухгалтердің, кадр маманының, заңгердің немесе салық жөніндегі сарапшының кеңесі қажет болса, сізге «Mybuh.kz» көмектеседі. Өтінім қалдырыңыз, біз сізге жұмыс уақытында хабарласамыз.


Насколько полезна была статья?

(0)
___PSEUDO_INLINE_PLACEHOLDER___
Оставить комментарий
Все комментарии
Загрузка кода...

Новые видео на Youtube

Не пропусти всё самое интересное на нашем канале!

Перейти на канал

Больше интересных статей

# Полезное # Сдача ФНО

Кто должен сдавать ФНО 250 и 270 в 2026 году?

Кто обязан предоставлять ф.250.00 и ф.270.00 в 2026 г.

# Полезное

ЕАЭО елдерінен импорт: нені ескеру қажет?

СЭҚ қатысушысы ЕАЭО елдерінен тауар импорттау туралы нені білуі керек. Импортты рәсімдеу кезінде қандай ерекшеліктерді ескеру қажет.

# Полезное

Ғимараттың күрделі жөндеуі: есепте қалай көрсету керек?

Капиталдық жөндеу жүргізілгеннен кейін ғимараттың баланстық құны шығындар сомасына көбейе ме. Жөндеу шығындарын есепте қалай көрсету керек.

# Полезное

Қоса атқару жұмысы: қызметкердің табысынан қандай салықтар мен әлеуметтік төлемдер ұсталады?

Қосымша жұмыс істейтін қызметкердің табысынан қандай салықтар мен әлеуметтік төлемдер ұсталады. Негізгі жұмыс орнынан қандай да бір анықтамалар қажет пе.

# Полезное # ИП и ТОО

Регистрация ИП в Казахстане

Как самостоятельно зарегистрировать ИП. Как провести регистрацию удаленно. Что понадобится для открытия ИП. В чем преимущество открытия ИП с помощью специалистов Mybuh.kz.

# Новости # Налоги

Отсрочка (рассрочка) по налогам в 2026 году

Как налогоплательщику отсрочить уплату налогов и не получить штраф в 2026 г.

# Новости # Налоги

Новое основание для налоговой проверки хотят добавить в Казахстане

Дополнительный этап между выявлением риска и назначением проверки.

# Новости # Бухгалтерия

Конференция Mybuh.kz -2026: регистрация открыта!

Где и когда состоится очередная ежегодная Конференция Mybuh.kz для бухгалтеров и предпринимателей.

# Полезное

Күмәнді дебиторлық берешек бойынша резервті қалай құру керек?

Бухгалтерлік есепте күмәнді дебиторлық берешек бойынша резервті қалай құруға болады

# Полезное # Персонал

Больничный лист: на сколько выдается больничный, расчет больничного и оплата

Когда выдается больничный лист, на какой период. Как оформить больничный на себя и по уходу за больным ребенком. Как оплачивается больничный.

# Полезное

Банк қызметкердің картасын бұғаттады: жалақыны қолма-қол беруге бола ма?

Банк қарызды уақытында төлемегені үшін қызметкердің картасын бұғаттаған жағдайда, жұмыс беруші қызметкерге жалақыны қолма-қол төлеуге құқылы ма?

# Новости # Юридические услуги

С 2027 года изменятся условия назначения и приостановления социальных пособий

Перечень пособий в Казахстане, условия их назначения, приостановления, возобновления и прекращения выплат.

# Полезное

Қызметкер сыйақы бойынша шегерім құжаттарын кешіктіріп әкелсе, оған ИПН қайта есептеу жүргізу керек пе?

Бухгалтер қызметкерге сыйақы бойынша шегерімді қолдануға арналған құжаттарды кешіктіріп тапсырған жағдайда, ИПН-ды қайта есептеуден бас тартуға құқылы ма?

# Полезное

Атқарушылық парақ бойынша ұстауды қандай сомадан жүргізу керек?

Алимент ұсталатын сомаға сыйақыларды, іссапар шығыстарын, сауықтыруға арналған төлемдерді қосу қажет пе? Ұстап қалуды есептелген жалақыдан ба, әлде шегерімдерден кейінгі сомадан жүргізу керек пе?

# Полезное

ЖШС жеке тұлғадан автокөлік жалға ала ала ма?

ТОО жеке кәсіпкер емес, жеке тұлғамен автокөлікті жалға алу шартын жасай ала ма. Шарт бойынша төленген табыстан қандай салықтар мен жарналар ұсталады.

# Полезное

Бастапқы форма кері қайтарылды: қайта тапсыру кезінде қандай есеп түрін көрсету керек

Егер салық төлеуші бастапқы декларацияны кері қайтарған болса, қайта тапсыру кезінде формада есеп түрі ретінде «Бастапқы» көрсету қажет.

# Новости # Налоги

Самозанятые в 2027 году: банки и платформы будут удерживать соцплатежи

Новый порядок налогового администрирования самозанятых.

# Полезное # О налогах

Выплата дивидендов, какими налогами облагаются дивиденды ТОО в 2026 г.

Выплата дивидендов казахстанскими ТОО: нужно ли платить налоги? Как выплачиваются дивиденды ТОО в Казахстане. Каков порядок налогообложения выплаченных дивидендов. Кто является налоговым агентом и по каким ставкам удерживается налог.

# Полезное

ЖК-нің кеңсесі тұрғын үйде орналасқан: 700-нысанды тапсыру қажет пе?

Кеңсе тұрғын үйде орналасқан жағдайда, ЖК немесе жеке практикамен айналысатын тұлғаға 700.00 нысаны бойынша декларация тапсыру қажет пе?

# Полезное # НДС, СНТ, ЭСФ

Постановка на учет по НДС в Казахстане в 2026 г.

Постановка на учет по НДС: кто и когда встает на учет в 2026 г. Обязательная и добровольная постановка на учет по НДС. В каком случае вставать на учет по НДС обязательно. Кто освобожден от постановки на учет.

Наши сервисы